02 октомври 2010

Сушени домати

Досега бях яла сушени домати само на заведение, като винаги много са ми харесвали. Запитах се дали не мога и аз да направя?

В нета има доста рецепти и след кратко проучване реших да опитам. Веднага искам да кажа, че въобще не е трудно да приготвиш този деликатес в домашни условия.

Не съм използвала точни мерки, всичко е на око.

За рецептата са необходими:
  1. домати Рома
  2. зехтин
  3. босилек
  4. розмарин
  5. чесън
  6. черен пипер
  7. бял пипер
  8. морска сол
Подправките, които използвах бяха в сушено състояние.

Доматите се измиват, избърсват и нарязват на половинки или четвъртинки, ако са по-големи.

Разпределят се в тава върху хартия за печене.

Върху резенчетата се поставят кристалчета морска сол.

Аз ги пекох на 100 градуса на вентилатор, като едновременно приготвях 2 тави.

Времето, за което се превърнаха от сурови в сушени доматки бе около 6 часа.



След това ги оставих да изстинат.


Започнах да ги редя в буркан като слагах ред домати, отгоре босилек, розмарин, скилидки чесън, прясно смлян черен и бял пипер, морска сол и зехтин.



Процедурата се повтаря до свършване на доматите, като след всеки ред добре ги притисках към дъното.

Буркана долях с около 2 пръста зехтин над нивото на доматите.



Готовите домати се поставят в хладилник за около една седмица, след което са готови за консумация.



Докато ги приготвях имаше есенен дъжд, а за награда на усилията ми изгря и голяма дъга.



Пробвайте, не е трудно!

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Коментари